Ännu mer nöjd!

Idag körde vi två hopplopp i Knivsta, och det sista kändes verkligen toppen! Fast det blev lite nesligt på slutet då jag sprang förbi mitt bakombyte, tre hinder kvar blev det en disk. Men en härlig känsla, det kändes hyfsat tajt och vi klarade alla svårigheter,  inklusive en krånglig slalomingång! Hon är så duktig!!!

Vodpod videos no longer available.
Roligt lopp men ett orutinerat vägval av mig.

Dolph fick följa med till tävlingarna, det är bra miljöträning för honom utan alltför mycket ansträngning för benet. Han fick återse sin mamma Peg, och det finns ingen tvekan om vart han kommer ifrån i alla fall!

IMG_2329Är de inte lika?

Den här veckan ska Dolfis genomgå sin andra operation, äntligen är väntan över! Nu känns det som jag kan börja se framåt och lägga ner energi på att få honom frisk. Jag växlade några ord med Malin Elfström i Örebro,  hon har sin hund Prim som är opererad för OCD i en bogled. Hon berättade att han är helt återställd i sin bog, den märks överhuvudtaget inte av. Tyvärr har Prim dåliga höfter, så det är dom som ställer till det för honom.

Men det kändes positivt att det gått så bra för Prim ändå, så jag känner mig full av positiv förväntan på att Dolfis också ska repa sig från det här! Jag har så gott som beslutat mig för att tro på att han blir frisk!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

5 thoughts on “Ännu mer nöjd!

  1. Vad lika de var! Verkligen tydligt att de är mor och son 🙂 Klart du ska vara nöjd med de senaste dagarnas tävlingar. Det är ju trots allt så att det är era första klass III lopp så ta till dig det som varit bra och njut!

  2. Hejsan

    Vad kul det var att träffa lilla/stora Dolfis idag. Sandra har snott bilden på Peg och Dolph till sin blogg på wordpress som heter peggen. Hoppas att det var ok. Måste ringa till Doffes brorsa på Gotland så att vi får komma och hälsa på honom när vi är där och tävlar!

    Ha det gott
    Ann

  3. Vi håller alla tassar och tummar att de går bra med operationen. De är helt klart bäst på att operera på strömsholm. så de kommer bli toppen bra. Skoj att sista loppet känndes bra. De är skönt när man får en sån bra kännsla. Håll i den så ska jag se om jag hittar min med i solna sen.
    kram
    Annso Nova Minus

Kommentera

