Skapligt nöjd!

Idag lyckades jag lägga min offerattityd (buuhu, stackars mig att det går så dåligt…)  på hyllan, och trots en disk i första agilityloppet så slutförde jag det hela på ett aktivt sätt. Hon var ganska knäpp överlag i det loppet, två gånger försökte hon dra bakom ryggen på mig upp på A-hindret. Ren olydnad faktiskt!

Därefter försvann hon på eget bevåg upp mot mål och sin kampboll och sprang över släpet på platta tunneln i sin iver att komma dit! Men jag slutförde loppet ändå, och förutom de otaliga uppräknade missarna kände jag mig nöjd över mitt slutförande! Och jag gissar att hennes uppträdande är en produkt av mitt eget agerande i Örebro,  jag erbjöd ju henne utgången så fort det gick åt skogen.

Hopploppet är jag väldigt nöjd med! Vi kom i mål med fem fel, det var slalomingången som inte funkade. Den har för övrigt inte funkat alls idag, är inte det lite lustigt?  För trots alla diskar i Örebro var det slalomingångarna hon naglade i varenda lopp. Ibland blir jag inte klok på agility!

Vodpod videos no longer available.
Hopploppet: Lite yviga svängar, men vi tog oss i mål i alla fall!

Det sista agilityloppet  kändes skoj och avslappnat, jag tror vi kom i mål med en rivning och en krånglande slalomingång. Men loppet flöt på, jag tog mina valda vägar och det kändes roligt och följsamt!

I morgon har jag återigen fakirmässig starttid och tänker därför strunta i första loppet och ta sovmorgon. De två återstående hoppklasserna går efter varann med start framåt förmiddagen, så jag sussar en stund på morgonen och åker upp lite senare istället!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

