Anlända!

Idag åkte jag och Daniel till Skokloster för att hämta de sex får vi köpt av Nalle.  De såg väldigt fina ut, det är fyra årstackor, en tvåårig och en treårig tacka, alla i varierande färger. Vi är ju sex personer i vårt fårprojekt,  så vi säger att vi köpt ett får var, haha!

IMG_2315

Det betyder att vi även har varsitt får att döpa, och jag tyckte den svarta med vitt på huvudet var finast, så den heter numera Ulla.  Daniel döpte sitt får efter sin mamma Gerd, det är den vita som inte är klippt som gonk.  De övriga fåren ska få sina namn inom kort! Svala, Tacka och Mildred tror jag några av förslagen är.

Avlastningen gick lugnt till, de sprang ut i hagen och började beta. De verkar inte vara speciellt folkkära,  det var till att smyga sig på dom för att få ett kort!

IMG_2317Om ni tittar  noga bakom dungen så… 🙄

I morgon bär det av till Örebro,  jag ska försöka rapportera här hur det går. Jag har ju inte bloggat på WordPress via mobilen tidigare, men förhoppningsvis ska även det funka! Jag har packat en hel del ikväll och dessutom lyckats ha lite mystid med lilla gumman som åker till sin pappa i morgon.  ”Jag kommer tillbaka till dig, mamma!” sa hon och klappade mig på armen.  Ja, ni förstår ju kanske att jag bölar fortfarande…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Anlända!

  1. Härligt med fåren i hagen,,,
    Va bra att du och Daniel kunde fixa det!
    Jag vet att Tacka kommer att visa varför hon har fått namnet!
    Undrar hur glad Daniels mamma blir???

  2. Oj vilka fina får. Nova och jag blir riktigt sugna på att valla när vi ser dem. Hihi. Så skoj att ni har egna. Lycka till på tävlingarna i helgen.
    kramar

Kommentera

