Dålig idé?

Jag har ju hela sommaren framför mig med Dolfis rehab.  Det ska ju simmas jättemycket för att stärka upp bogen och för att motkompensera den kraftiga bakdelen han lagt sig till med.

Det är ju korta simturer det är fråga om, några minuter per gång på sin höjd. Och jag har ju svårt att ta mig iväg med sådan kontinuitet nånstans, så för att få det att gå ihop funderar jag på att skaffa mig en Intexpool att ha på tomten!  Jag ska givetvis ha kontakt med professionell rehabpersonal, men vardagssimningen tänkte jag försöka sköta själv.

7355504510Det är inte vi på bilden

Är det nån som har försökt sig på detta? De är ju faktiskt en meter djupa, och med en lina och en flytväst tror jag det skulle kunna funka utmärkt! Eller?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

6 thoughts on “Dålig idé?

  1. Dom är inte så dyra, de minsta kostar runt tusenlappen med reningspump. Det finns säkert andra märken också, men just Intex vet jag att det finns filter och andra tillbehör att köpa lite överallt.

    Jag hade faktiskt en sån på förra stället jag bodde, det var lite pyssel med att få underlaget plant då den väger en del när vattnet är fyllt. Sen fanns det något miljövänligt medel man kunde använda istället för klor, fast jag vet inte om det funkade så bra. Dessutom blev man alldeles kladdig på kroppen när man hade badat. Så den här gånger får jag vara miljöbov och köra på klor och se om det funkar bättre!

  2. Vi har en sånn där pool, som vi ha på svärföräldrarnas sommarstuga. Förra året hade vi den inte uppe (var där så lite)
    Men året innan var den igång hela sommaren, och när vi tömde den, så fick Eros o Dex provbada. Det funkade kalas för dem att simma i den. Så jag tror absolut på att det är bra för Dolphs rehabträning.

    Med klor, och pumpen igång minst en timma om dan så upplevde inte jag att man blev kladdig i den

  3. 1000 spänn var ju apbilligt… det äter ju simkortet upp på nolltid… men vad gör man med den på vintern 😮

  4. Tömmer ut och packar undan till nästa vår! Med tanke på att filtreringen inte är av det tunga slaget så kändes det på tiden när det var dags…

    Men det kanske blir bättre med klor, damen jag har köpt poolen av hade också provat båda, och hon tyckte klor funkade alldeles förträffligt! 😀

    Och skulle jag behöva köpa simkort för hela sommaren skulle det nog inte räcka med tre. Jag skulle till och med få vänta med att bygga till i sommar, tror jag!

Kommentera

