Dolph på rehab

I morse kom mamma hit och umgicks med Leoni och alla hundar medan Dolfis och jag begav oss till Strömsholm för det rehabbesök som ingår efter operationen.

Först blev det en koll på språnggången, och han är ohalt i skritt men markerar något i traven. Fast fortfarande ligger en stor del av hans centrerade tyngd på bakdelen, det är därför han är så överbyggd fick jag förklarat för mig idag. Han går ju med en något bakåtlutad hållning och hänger lite i bogarna.

Troligtvis har han aldrig riktigt tagit ut sitt steg då det tagit emot ganska tidigt i livet för honom.  Bogarna är fortfarande ganska orörliga och den låsningen ska lösas upp med rehaben senare då även den andra bogen är gjord. Han går också lite lite vridet på sina framtassar, han verkar föredra att belasta utsidorna. Och att han hänger i handlederna hör också till bogarna. Mycket av detta har jag ju redan noterat,  men det var skönt att få svar att det hör ihop med hans bogar.

Han fick simma i två minuter, och det var ett herrans plaskande och fäktande innan han lugnade ner sig. Sen simmade han jättefint, fast han blev hemskt trött och han såg lite ansträngd ut efteråt. Det var helt normalt, och jag ska vara lite sparsam med motionen i några dagar nu.

img_2014Hjääälp!

De kändes verkligen proffsiga på rehaben, allt hon sade kändes vettigt och motiverat.  De tyckte jag skulle komma ofta, och i dom bästa av världar skulle jag givetvis vilja åka dit en gång i veckan i tre månader framöver.  Men det är helt enkelt ogörligt för mig både när det gäller tid för resor och pengar.  Varje besök med bränsle och rehabkostnader är runt en tusenlapp, och det går bort en hel arbetsdag i samma veva!

Anna tipsade om en kvinna på Ultuna som även är veterinär, och det känns som ett bra alternativ för oss.  Där finns det både bassäng och vattentrask. Jag bor ju rätt nära Uppsala, och åker snabbt dit via Knivsta. Ska ringa och prata med dom i morgon!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Dolph på rehab

Kommentera

