Planen Planen

Alla andra är och tävlar i Tranås  utom jag verkar det som. Jag har i stället valt att starta på Ågesta på söndag, och fixat med en massa projekt här hemma istället.

Leoni lämnade jag av till farmor häromdagen, de åkte nattåg ner till Skåne där hennes pappa är och jobbar. Hon kommer inte hem förrän på måndag eftermiddag, så jag har ett par dagar på mig att göra allt. Jag hade lovat henne en docka att ha på tåget, så innan hon åkte jagade jag livet ur  mig (släpandes på  stackars elev-Eva som fick följa med runt i allsköns leksaksaffärer…) efter en Arieldocka, men de verkar ha utgått. Det blev en Barbieprinsessa istället, och det gick också bra!

Vodpod videos no longer available.

Det stora projektet har varit att få klart planen, nu vill jag kunna träna hemma! Min snälla kompis och kollega  Roger kom hit i veckan med sin praktiska traktor och körde ut jorden åt mig. Han flyttade också all singel som ska ner runt plintarna, högen har ju legat där hela vintern.

img_1976Röd och fin!

Idag blev jag  så gott som klar med allt,  jag ska bara så lite gräs på planen och hålla hundarna borta i en månad eller två så är saken klar! 🙄
Lite singel runt plintarna har jag i för sig kvar att raka plant, men det går ganska fort! Hoppas hinna det i morgon…

img_1990Cirka 50×50 meter  kommer jag ha att träna på

Jag har varit lite handfallen när det gäller de övriga hundarnas promenader,  jag har känt mig lite blödig gentemot Dolph som blivit så deppig av att bli lämnad kvar hemma. Men nu  i veckan har jag bitit ihop och lämnat honom rastad i buren med ett ben, och det har faktiskt gått bra! Jag har låtit TV:n stå på,  jag inbillar mig att den döljer lite av de ljud vi ger ifrån oss när vi sticker och kommer tillbaka.  De andra hundarnas liv kan ju inte upphöra på grund av hans konvalescens, den kommer ju att vara i flera månader! Men det känns lite taskigt…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

