Slussning

Ja, det är ett jämrans slussande här hemma, ingen hund kan vara ute samtidigt som  Dolph ska få sin femminutare.  Han blir fullkomligt sjövild då, vilket inte är vad veterinären rekommenderade. Det har gått skapligt de två första dagarna, men idag har det märkts tydligt hur jobbigt han tycker det är att bara vara still!

Ändå får han byta miljö ganska ofta, han är ju med i bilen på dagarna när jag jobbar. Hemmavid försöker jag ha honom fri inomhus, men han är ju ganska initiativrik, så han gör  goda försök till att starta upp diverse aktiviteter här hemma. Då blir det tyvärr buren han blir förvisad till, och det är inte någon höjdare…

Den 28:e maj ska han operera den andra bogen, jag ringde och fixade datum igår. Den 5:e åker vi upp igen för stygntagning och rehabbesök, det är lika bra att de får kolla på honom igen. Jag tycker han går riktigt fint, han är lite halt när han har legat men överlag tycker jag det ser bra ut!

att00738Limpan kollar på fårmarken från volten

Hela eftermiddagen har vi varit i stallet. Vi har gjort goda försök att strippa Bosse från vinterpälsen, och det ramlar så mycket att jag ett tag trodde han skulle bli flintis! Men det finns mer att hämta, det lär aldrig ta slut. Han lär väl vara hårlös ett par veckor i juli, sen är det bergis dags igen! 🙄

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

