Fårhelg utan får

Fast nu har vi hittat får igen måste jag börja med att få berätta! Det blir två veckors senare leverans, men efter helgens råddande med hagen så känns det  att det faktiskt bara var bra!

Det är ju alltid mer att göra än man tänkt sig, fast vi har inte legat på latsidan i helgen! I lördags träffade jag Simon och Daniel i hagen, vi hade bestämt att lägga några timmar extra då vi ändå hyrt en jordborr. Vi hann borra en hel del, men det jobbigaste är nästan att slägga. Jag låg lite lågt just med den aktiviteten då min magmuskel har fortsatt krångla,  så både Simon och Daniel fick slita ganska hårt.  Men vi fick mycket gjort ändå! Fast fy vad kallt det var, jag borde haft långkallingar och mössa! Det blåste och var kallt, och även fast man jobbade så blev man stelfrusen så fort man stod stilla.

Och idag kom även EM, Marre och Katarina och högg i,  vilken fantastiskt rolig dag vi har haft tillsammans! Massa jobb och ännu mer skratt.  Hundar i ett omöjligt stort antal sprang omkring, jag är rätt säker på att alla kommer sova gott ikväll.  Den här fårgruppen är jag så himla glad över, jag ser verkligen fram emot den här sommaren!

Vi har i alla fall hunnit så pass att stolpen till hagen är så gott som klart, det är några till som ska bytas, annars är det färdigt för att fixa med nätet. Det är alltså en befintlig hage vi håller på med, fast det är en hel del att ordna med i alla fall. Och det är verkligen en fin fårkulle, och utanför ligger alltså 18 hektar med fält som vi kan frivalla på.  Det riktigt kliar i fingrarna att ge mig på Märpis usla högerhämt, men jag får lov att hålla mig ett tag till alltså.

Bilderna är mest från i lördags, glömde alldeles av kameran idag!

img_1922Korridoren fick vi klar

img_1927Charlie vill inte dricka vatten och flyr för livet 😀

img_1931Daniel släggar och jag tar kort, haha!

img_1934Lekstuga mest hela dagen

img_1938Massa hundar, och detta är inte ens allihop!

img_1942Simon i underläge

img_1944Lek med mig? Med lilla pinnen, bara…

img_1950Ellen har skaffat hag-papiljotter

img_1951Dolfis solar.

img_1955Simon fixade lunch som vi åt i vårt lyxiga fikarum!

Nu är det allvarligt läge för soffan. Egentligen borde jag fixa lite hemma då Leoni kommer hem i morgon, men jag orkar faktiskt inte! I morgon är det dessutom dags för Doffes operationstvätt, jag ska ju lämna honom på Strömsholm på tisdag. Det känns givetvis lite ängsligt, men det är ändå skönt att det börjar närma sig.

Jag hoppas verkligen att hans fysiska problem kommer att lösa sig då det här är åtgärdat, för han har haft skapligt ont till och från nu på slutet. Jag vill bara att han ska få börja må bra och få fnatta runt som den unghund han faktiskt är!

Vi ses!

Familjen Gustafsson



7 thoughts on “Fårhelg utan får

  1. Vad kul! Får väl komma och inspektera fåren när det är klart även om jag inte har någon fårhund 🙂 Lycka till med Doffe! Kommer gå superbra!

Kommentera

