Svansjön på hemmaplan

Vodpod videos no longer available.

more about ”Svansjön på hemmaplan”, posted with vodpod

Idag blev jag hemma med Limpan som är krasslig. Hon har hostat hela veckan, och det har liksom inte blåst över. Så i morse var hon värre än vanligt, och jag hade inte mage att mörsa iväg henne till dagis.

Men såååå himla sjuk verkar hon inte vara, hon har nämligen en balettfilm med Barbie som dansar  Svansjön. Och den imiterar hon efter bästa förmåga!

Har också varit i kontakt med Strömsholm beträffande Dolfis kastrering. Men ska han kastreras måste navelbråcket sys ihop på samma gång, och de öppnar inte gärna på tre ställen samtidigt. Dessutom var det en fråga om tid, så de kanske bara hade tid för kastreringen om ens det.  Och det skulle ha kostat ganska mycket pengar, jag har fått ett helt annat pris hos min veterinär i Vallentuna. Eftersom Strömsholm inte ville göra hela rasket på en gång så väntar jag i stället. Fast det hade varit smutt att få allting gjort på en och samma gång, så hade det bara vara att sätta igång sen!

Fast om vi bara klarar oss över det här löpet så känns det inte sådär jättebråttom. Då kan jag vänta till hösten med allt det andra. För tillfället funkar det ganska bra, Märpis tycker nog att han är en spoling. Men i brist på annat skulle jag gissa att hon ändrar uppfattning om ett par dagar, haha! 😉

Har också varit i kontakt med Agria för säkerhets skull. De har godkänt operationen så nu är allt klart! Den var faktiskt inte så dyr som jag trodde, den kostar ungefär 8-9000 spänn. Det skulle man ju faktiskt kunna hosta upp själv ifall det inte fanns nån annan möjlighet. Men det behöver jag ju inte tänka på nu!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Svansjön på hemmaplan

  1. Håller tummarna för en lyckad OP. Du får ringa mig och rapportera, vi åker till fjällen på söndag och blir borta en vecka!

    Ha det gott
    Ann

Kommentera

