Skadeglädje osv…

Vodpod videos no longer available.

more about ”Skadeglädje osv…”, posted with vodpod

Jag har uppgraderat mitt bredband med en massa hastighet, därför kommer det nu videosar i parti och minut. Går som en dans att ladda upp nuförtiden. Ett agilitylopp har väl tagit sisådär 40 minuter att ladda, och nu gick en lika lång snutt i ett nafs! Toppen!

Limpan visar här prov på äkta skadeglädje, då Rödis spolar ner Blixten med vatten. Det är min påskpresent som idag kändes läglig att plocka fram, det är ett v.smile-spel som kan liknas med ett TV-spel för småbarn. Det är pedagogiskt utformat så barnen med interaktiv inlärning lär sig logik, siffror, stavning  och annat smått och gott.

Hon spelade det hemma hos Madde häromsistens och tyckte det var kul, och det har gått varmt här ett par dagar. Favoritspelet är alltså Blixten, och hon tycker det är fantastiskt roligt att kunna påverka honom själv med joysticken! Så istället för att ta sig undan Rödis stråle gjorde hon sitt bästa för att bli nerspolad gång efter annan…

Själv är jag lite purken, damen vi hade köpt våra fina får av har backat ur. Jag fick ett mail att de hade fått hosta, men jag fick känslan av att hon sålt dom till nån som hämtade dom tidigare.  Dessutom knorrade hon när jag önskade att få dom klippta, för det måste väl ändå vara lättare för henne att få det gjort än att vi ska ta hit nån för sex får?

Nu har jag i och för sig en fårklippande kollega som gärna hade hjälpt till, men vi skulle inte betala småpengar för fåren så jag tyckte gott att hon kunde fixa det?

Det retliga är att jag tackat nej till några erbjudanden som kommit efteråt,  jag får ringa och kolla ifall de fortfarande finns kvar.  I kväll tänker jag sura, i morgon ger jag mig ut på fårjakt igen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Skadeglädje osv…

  1. Hur ska man kunna konkurrera med det där? Här finns fortfarande inte så mycket mer än Disneys karameller och en och annan Pippi-film.
    Vad gäller fåren, kan man göra så? Att backa ur menar jag.

Kommentera

