Tävling i morgon!

Det ska verkligen bli roligt! Inte för jag har några större förhoppningar, vi har inte varit i närheten av ett hinder sedan Kistamässan i januari. Jag hade stora planer på att träna nu i veckan då jag hade tid över, men jag  jobbade  i början på veckan då det var barmark, och sen kom snön då jag var ledig. Rapporterar om hur det gick i morgon!

Doffe

Veterinären har hört av sig, och det åligger en stark misstanke om OCD i Doffes bogled. Men jag kan inte få någon diagnos fastställd förrän den andra bogleden är röntgad, och det ska vi göra på fredag om en vecka. Jag ville helst skynda på förloppet, jag känner stark motvilja att hålla en halvårshund i stillhet. Om det ska göras en operation, vill jag ha det hela i rullning så snabbt som möjligt. Men tyvärr så har det med sederingen att göra, egentligen ska det förlöpa två veckor mellan varje tillfälle. Men nu kompromissade vi lite, så det blev tio dagar. Något kortare i alla fall!

img_1597En liten åtgärd tagen mot avlastning.

Det känns lite svårt att fokusera på hans tillfrisknande innan jag fått några klara besked. Metacamet verkar inte göra tricket, han är fortfarande konstant halt.Men han uppträder inte speciellt smärtpåverkat i alla fall, jag har därför en liten undran över hur det står till med hans handled.  Jag tycker nämligen han gärna kotar över titt som tätt. Det kanske är nån sena som blivit för kort i tillväxten? För avlastar verkligen en sådan rörelse bogleden? Jag kanske är ute och cyklar…

Sivan

Jag avslutade ju all medicinering på Sivan då hon inte ville äta överhuvudtaget! Allting skulle ju intas med mat, fast det funkade ändå fint ett par dagar även fast hon inte åt, men sedan började hon kräkas upp allt. Nu har hon börjat äta igen, och jag har tyckt att hon har varit på väg tillbaka. Hon har varit glad och pigg på promenaderna men hemskt snäsig inomhus, vi har alla fått våra fiskar varma! Så idag fick hon lite Metacam på ett infall bara, och som  i ett trollslag fick hon flera växlar till och blev alldeles sprallig!

Nu vet jag inte vad jag ska läsa ut av det här, för det är ju egentligen inte så länge sedan valpningen. Men hon får gå på medicin i tio dagar nu, så får vi se om vad som händer när vi slutar nästa gång!

I övrigt…

Igår var min kompis och kollega Peppe här, han skulle snällt nog hjälpa mig med min dator som har dummat sig jättemycket på sistone. Nu är ju Peppe lite mer teknisk än jag, för han lyckades fingra av höljet på datorn för att se hur det stod till därinne…

img_1590Lite dammigt…

Jag vet inte om han hostade av allt damm eller om han försökte dölja ett missklädsamt fnitter, men jag fick släpa fram dammsugaren i alla fall för att få rent därinne! Tyvärr verkade inte dammet vara det stora felet, men jag gissar att det kommer öka datorns välbefinnande nu när det är borta. Ska försöka komma ihåg att städa där lite oftare…*skäms*

Idag har jag varit på en shoppingrunda, jag har bestämt mig för att klippa Bosse innan han börjar fälla.  Men då behöver han ett innetäcke, och jag hittade ett mörkblått fodrat till ett bra pris på Horze av alla ställen. Jag har ingen som helst lust att köpa dyra täcken till honom då han är inne på sitt femte täcke för den här vintern! Nu kommer förhoppningsvis det här hålla lite bättre då han inte kommer ha det utomhus, för jag gissar att han har hjälpsamma kumpaner i hagen som gärna hjälper till med ventileringen…

Ni kanske har noterat att Limpan bor i sin prinsessklänning nuförtiden? Häromdagen var lyckan fullständig då hon fick ta med den till dagis då det var maskerad. Hon var självklart inte den enda prinsessan, och jag fick snabbt erfara att jag glömt ett litet tillbehör till outfiten…

img_1603Men idag sprang jag på en för 32 spänn. Kunde ju inte motstå!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Tävling i morgon!

Kommentera

