Nu är det faktiskt igång

I morse var jag i kontakt med veterinären, och hon tyckte också att 66 dagar var i längsta laget. När vi lagt på tog jag tempen, och då hade den sjunkit till 36.5 vilket är det lägsta hittills. Vi bestämde att jag skulle avvakta med ett besök, och nu verkar det kommit igång. Fast det är inte speciellt dramatiskt, hon har bäddat och hässjat i två minuter totalt inom loppet av sex timmar.

Enligt min uppfödare är det helt normalt, och hon tror att allt kommer igång i kväll eller i natt. Sivan har i alla fall installerat sig i valplådan där hon ligger hela tiden. Vi har varit ute på korta svängar i koppel, för i morse försökte hon dra in under verandan på uthuset! Hade just varit snyggt…

Limpan blev hämtad av mormor för en stund sedan, jag kände mig otroligt splittrad och inget vidare sällskap åt min lilla unge. Det skar lite i hjärtat när hon snällt lekte för sig själv inne i vardagsrummet. Hon såg liksom lite övergiven ut, så hon har det bättre hos mormor i Rosersberg.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

5 thoughts on “Nu är det faktiskt igång

  1. oj så spännande. vi har varit in här flera gånger om dagen. Du är en super mamma. bara så du vet det.
    kram
    Annso Nova Minus

Kommentera

