Skott ändan av mig!

Kära nån, vilken vecka! Den var redan i måndags ganska smetad, men av nån anledning blev det bara värre och värre. Vi har flängt hit och dit, och jag har jagat livet ur stackars Eva, min elev. Jag har kommit in på två hjul till parkeringen till dagis, och i torsdags hann jag överhuvudtaget inte dit utan fick be mamma hämta Limpan.

Idag skulle vi ha en hyfsat lugn avslutning på veckan, men en av hästarna hade krångel med fötterna så det blev ”felsökning” och åtgärder med beslag. Himla nöjd över jobbet blev jag dock, hästen gick mycket bättre efteråt! Fast det tog ju en massa tid i anspråk, så trots att jag annonserat en halvtimmes försening på dagis, kom jag en kvart för sent ändå…

Men nu är det äntligen helg, och jag har Leoni hemma. I eftermiddags åkte vi till ”Maggan” (magasinet) och hämtade Leonis traktor som hon saknat. Sen var det bunkring av mat, jag har alltså inte ens hunnit handla i veckan. En sväng upp till Bosse blev det också, sen har kvällen bestått av försmådda hushållssysslor. Fast lite mys har vi också hunnit med, och nu sover hon äntligen!

Jag har absolut inget på hundfronten att rapportera, de har knappt fått en skälig promenad på hela veckan! Skönt att jag har tomten, de underhåller sig ganska bra själva faktiskt! Men jag har väldigt dåligt samvete, fast jag hoppas kunna ändra på det i helgen! Men ibland går livet före, helt enkelt! Det händer dock inte så ofta, jag får trösta mig med det.


Alla vill sova vid Leoni!


En av många uttråkade sovstilar vi beskådat i veckan

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

