Sivan är dräktig!

Ja! Idag var vi på ultraljud, och det var flertalet små blåsor med tickande prickar som syntes. Jättekul! Sivan uppförde sig exemplariskt som alltid, och roligast var att  veterinären anmälde sitt intresse för en tikvalp.

Valparna är beräknade att komma första mars, och det är ju inte så himmelens långt bort. Valplåda får jag låna av Jeanette, den är stor och rymlig med bra sidor. Den har funkat till Mollys två kullar, så den lär nog funka för oss också.

Mary fick sin första B12-injektion, och jag fick med mig prylar så jag kan göra det själv varje vecka. efter fyra injektioner ska vi ta nya prover och hoppas på att värdet har stigit. Jag hade dessutom missuppfattat de normala värdena, de skulle vara mellan 160-660, så 22 är ju i närmaste obefintligt! Hon har fått en massa köttfärs nu i veckan, och går även på smördiet då hon har blivit lite tunn. Hon brukar vara det på vintern, hon gillar ju att vara ute, så det tar nog en del energi att hålla värmen! Men jag är full av tillförsikt!

Gårdagens skattevåndor är som bortblåsta, har haft ett intressant samtal med Jeanette i stallet. Vi smider planer! Har också pratat med revisorn, han ska justera min skatt. Puh! Men det är fortfarande sjukt mycket pengar man ska hosta upp varje månad, men nu känns det mycket bättre i alla fall!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

