Hundmatssystem

Leoni uttryckte en önskan om att få sova över hos mormor i onsdags, så jag fick lite oplanerad tid för mig själv. Fick sällskap av Simon och vi åkte till IKEA för att införskaffa de där tunnorna att ha hundfoder i.  Clarence har verkligen har börjat rövarplundra i kvadrat! Jag får skylla på hans ålder. Hade kollat ut vilka jag skulle ha, men när Simon pekade på dom här ändrade jag mig bums, dom var helt perfekta!

Konstigt nog var det helt utplockat på IKEA, hyllorna gapade tomma och nästan ingenting av det jag skulle ha fick jag tag på. Men jag åkte absolut inte hem tomhänt, jag köpte en fin madrass och fäll till Doffe att ha i buren.  Han har börjat plocka sönder  skumgummimadrassen han låg på innan, så det var ett bra köp! Fick också med mig lite burkar med lock, några ramar, en lampskärm (som krävde en teknisk insats innan den gick att köpa), energilampor plus en massa småkrafs. Och den obligatoriska räkmackan inhalerades naturligtvis!


Det var visst nån annan som la beslag på buren…

Det har varit ganska lugnt med jobb den här veckan, så idag har jag varit ledig. Men det hjälptes inte då Emil kommer i helgen och ska fixa klart tvättstugan. Jag har spenderat dagen till att handla och kånkat material till och från bilen, plus att jag gjort en del andra utomhusjobb. Hann med en sväng till tippen och åkte och kollade på en hovböld i samma veva. Tur man är flexibel! En ganska ordentlig hundpromenad hann jag med också, sen har de varit med mig hela eftermiddagen ute på tomten. Alla är härligt trötta, Inte ens Mary lyfter på ögonlocket…

Har äntligen fått tag på ett par skridskor! Jag tänkte faktiskt köpa ett par nya, men det fanns ingenstans att få tag på. Alla storlekar var slut, så det blev gamla hederliga Blocket som blev räddningen igen! Ett par 38:or fanns i Sollentuna, hämtade dom i förmiddags. Splitternya! Säljaren hade köpt dom i julklapp till sin svärmor, hade visst inte fallit så väl ut…
Så på lördag är det öppen åkning för allmänheten i ishallen, jag och Limpan kommer vara där! Hon vill gärna åka skridskor igen, hon har pratat om det sen jag nämde det! Jag är lite tveksam till hur hon kommer att uppfatta ishallen, jag gissar att hon tycker det är lite stort. Men hon har förvånat mig förut!

Januari är ju en trist månad! Då kommer alla skattepapper, och man får reda på hur mycket man har blivit tilldelad att skrapa ihop under året som kommer. Och varenda år blir jag lika skräckslagen, hela tillvaron känns som ett gungfly. Vilka jävla summor! Hello Losec, liksom…

Så efter en veckas kur börjar livet återgå till det normala. Det har ju löst sig de senaste femton åren, så det kanske löser sig den här gången också? Får köpa en trisslott.


Tur man har barn att ursäkta sig med. Jag tycker pärlplattor är helkul!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

