Nu är det rena fakta!

Lille Dolph, 18 veckor,  har nu dragit förbi Mary i vikt! Igår vägde jag honom och han väger 14 kilo. Mary är fortfarande lite högre i manken, men han har större massa. Han är också ganska tung fram än så länge, benen och halspartiet är ganska mastigt om man jämför med bak. Det märks också på motoriken, det är precis som hjärntrådarna som ska förena bak och fram inte riktigt har hittat varann! Han har inte fått det där klippet i steget än, men han försöker! Fast han ser mest ut som han springer i sirap. Till och med Sivan är snabbare!

Idag var det så himla fint väder och jag hann både veckohandla och gå en ordentlig sväng med hundarna. Tänk om varje dag kunde vara så? Det är nästan som vår i luften, fast det är väl inte att hoppas på i mitten på januari. Men det är ett lyft när ljuset äntligen börjar återvända, idag var det fortfarande rätt ljust när jag åkte till dagis!


Ers Majonnäs längst ut till vänster…

Veckan som gått har varit ganska slapp, lagom med jobb. Och det var ju tur då jag av nån anledning helt missat att besiktiga bilen! Det är ju den första besiktningen sen jag köpte den ny, så jag har helt enkelt trott att det kommer en lapp i brevlådan när det är dags? Uppenbarligen inte, då jag gasat omkring med körförbud i två veckor! Efter lite knattrande  på internet fick jag en tid i Märsta, så nu är jag laglig igen.

Clarence har tagit sitt plundrande ytterligare en nivå. Sist de fick vara hemma hade han lyckats ta sig in i tvättstugan, bogserat fram en stor säck hundmat över tvättmaskinen! Jag har ju tre olika sorters hundmat nu, så det blir en tur till IKEA inom kort! Får lov handla ordentliga tunnor med lock, det blir jäkligt råddigt att spärra av allting så fort de ska vara själva en liten stund. Tror jag har sagt det förr: Jäkla hund!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

