Julgransplundring

Idag var vi bjudna till Rosersberg av mormor på julgransplundring. Det var den lokala idrottsföreningen som anordnade det hela i Rosans sporthall. Det var full fart i dryga timmen med dans runt granen och fiskdamm. Och massa folk! Limpan blev lite spak av alla människor, hon skulle ha haft en kompis med sig kanske. Hon ville nog gärna dansa en massa, och det blev några små turer runt granen. Både jag och mamma gjorde våra försök att dansa med henne, fast jag måste erkänna att det var många av de traditionella armflaxningarna jag totalt glömt bort! Lite svårt att steppa loss då, och det gjorde ju inte Limpan direkt avslappnad. Men skoj hade hon, det gick inte att ta miste på!


Provar fiskelyckan


Det nappade bra idag!


Kollar in om det duger till att äta?


Jajamensan!


Längst ut gick det bra att dansa!


Ballongkast till mormor


Vilar ut på en plint. Vilken nostalgi jag kände själv!


Koackackack…?

Idag är det två veckor sen Sivan parades. Om tio dagar kan jag ultraljuda, och eftersom jag är supernyfiken så kommer jag nog göra så. Hon har inte förändrats ett endaste dugg, ikväll fick hon återigen ett bad då hon luktar grävlingspink. Doffe har duktigt apat efter och stinker han också, men inte lika illa. Han får vänta till i morgon!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

