Golv, golv, golv…

…och födelsedagskalas! Det är väl summan av dagen med början att mamma kom hit och roade sig med Leoni medan jag åkte till huset för att lägga golv. Jag startade med att riva den där fula spaljén, och det blev verkigen jätteluftigt mellan köket och vardagsrummet! Sedan var det golvet som skulle läggas, och efter strul med bortlagda vertyg och sågning av fel sida på golvplankan kom jag igång ordentligt, så när mamma och Leoni dök upp efter ett par timmar hade jag fått dit över halva golvet! I morgon är det ju måndag, så då ska mamma hämta Leoni från dagis, så då hinner jag nog lägga resten. Ska städa upp efter golvbrytningen i tvättstugan också, jag lovade Emil att röja spik så allt är klart till på lördag.

Leoni städar!!!

Vid tretiden rullade vi iväg mot Enköping. Mosters man fyllde år och de skulle bjuda på middag. Hon brukar skämta om honom som sin 5,2-åring, och eftersom det då anordnades ett regelrätt barnkalas med pappersduk och tuschpennor hade Leoni den roligaste middagen nånsin! Den var så rolig så hon åt nästan inte alls, hon var så upptagen med att rita krumelurer på duken och ingen skrek i högan sky!!!

Nu ska jag faktiskt slappa…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

