Massa husjobb…

…och besök har det varit idag! Mamma var först ut med att komma och lämna huliganerna, hon skulle på symässa, shoppa och gå på middag så hundarna behövde omsorg. Därefter kom Emil och hälsade på, han skulle umgås lite med Leoni medan jag åkte och hämtade elementen jag köpt på Blocket. Sju stycken oljefyllda LVI-element i olika storlekar för 1200 spänn! Asbilligt! Det är ungefär vad ett element kostar att köpa nytt! Det är så roligt att fynda, och nu har jag även element när tillbyggnaden är klar.

När elementen var lastade på flaket åkte jag hemåt. Emil skulle hjälpa mig att riva rummet för tvättstugan så det är klart till rörmokaren kommer. Det visade sig att golvet är för glest reglat för att bära klinkers, så det måste reglas lite till annars kommer det att spricka. Tur att jag har kunnig hjälp! Fick även lite tips om hur jag ska lägga golvet så det blir snyggt. Och Emil hann riva klart allt för rörmokaren och pappa som ska fixa elen. Skönt! Han kommer igen nästa lördag och reglar golvet och spikar skivor, jag fick en lista med material jag ska köpa tills dess.

Vi var i huset hela eftermiddagen, först kom Jeanette  förbi och hjälpte mig bära in elementen i förrådet. Pappa ska hjälpa mig nästa helg att installera dom. Hon tog också hand om Limpan en liten stund medan jag bar ut alla rivningssopor. När Jeanette åkt dök Madde upp med sina två barn och lyckligtvis fick Leoni smunka lite på deras medhavda mellis. Det mellanmål jag hade tänkt mig stod kvar hemma på diskbänken…

Idag har det varit ett minimum av sju hundar i olika konstellationer hela dagen på tomten vid nya huset. Mina grannar har bergis ångest och undrar om det är såhär det ska vara hela tiden? Jeanette hade Molly med sig och Madde tog med sig Håkan som fick träffa alla för första gången. Jag tycker det är häftigt att kunna släppa in en helt ny hund bland sex andra jyckar och vara säker på att inget ont kommer hända. De verkar också respektera staketet än så länge, det gick förbi en massa människor idag på promenad, och visst kollade alla hundar in de förbipasserande men de gjorde ingen ansats till att forcera stängslet i alla fall.

Sivan utövar politik!

 

Alla utom Emils hund på bild!

Vi åkte väl hem vid fem-tiden, då var alla trötta, hundar som barn. När vi ätit och lekt lite oplanerat med bunten med julservetter (!) var det dags för bad och saga. Leoni somnade redan vid halv åtta, ska försöka ta vara på den extra lilla stunden till att stryka på ”Att göra”-listan. Finns ett och annat att fixa med!

Hann inte med….IGEN!!!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

