Det här med tid…

…är ju ett kapitel för sig i min värld. Planen idag var som följande: Lämna Leoni på dagis och åka direkt till Arninge för att köpa golv. Därefter till huset och börja lägga golv för att sedan vara klar till klockan två då Leoni ska hämtas igen!

Fniss!!!

Så här blev det i stället:

När vi ätit frukost ringde jag ett samtal till Luftfartsverket angående bulleråtgärder som jag fått papper om. När killen håller på att förklara som bäst drar Leoni ner en grej som landar i skallen (inte allvarligt!) och börjar grina jättehögt. Killen kommer av sig helt och får börja om och jag får gå ut och ställa mig på altanen för att överhuvudtaget höra nåt. Ett möte bestäms vid 12-tiden.  Efter samtalet klär vi på oss och åker kraftigt försenade till dagis…

Golvköpet gick enligt planerna, men när jag var på väg från Arninge var jag jättehungrig. Åker därför hem, det var gott om tid innan mötet, och äter litegrann. Trekvart för tidigt ringer LFV-killen och frågar om jag är på plats. Trycker i mig sista tuggan snabbt och kastar mig i bilen. Mötet gick bra även om det tog lite längre tid än väntat, men LFV vill ge mig bidrag till nya fönster om jag byter ut dom senast under 2008!!!

När LFV åkt lastade jag in golvet. Kollar på klockan och ser att hon redan är halv ett! Tittar på hundarna som ser förväntansfulla ut och jag inser att jag  inte ens kommer hinna börja lägga nåt golv idag.  Äsch!!!

Tar hundarna och går en promenad i mina nya omgivningar i stället, hittade en jättetrevlig runda på 40 minuter i skogen! Sen var det dags att åka till dagis…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

