Har fått nycklarna…

…till huset idag!!! Äntligen! Nu är huset mitt och Leonis, och det känns så himla fantastiskt att jag inte riktigt fattar det! Jag lär väl bli varse om det inom den närmaste framtiden, jag har tusen projekt som jag ska genomföra, en del ”måste”- och en del ”vill”-projekt, min prioritering ser ut ungefär så här:

1. Tvättstugan!!!

2. Tillbyggnaden!!

3. Köket!

4. Byta altandörrar och fönster.

Sen har vi en del smågrejor jag måste ordna med som element. Just nu är det elradiatorer i huset och de är hemskt dyra i drift. Håller på att shoppa på Blocket efter oljefyllda element, de ger en mjukare värme och det är mycket bättre ekonomi på dom. Vi får se vad jag får tag på. Sen har vi ju hela husets vitmålade vävtapeter, det var väl modernt runt Hedenhös, eller nåt. Inte min smak i alla fall…

Dagen började i alla fall på banken, det var hemskt mycket papper att skriva på. Eftersom pappa och Sussie är inblandade blev det extra många namnunderskrifter, det var ett himla fösande på papper fram och tillbaka. Men så småningom tog pappren slut och det var dags att träffa mäklaren och säljaren. Då var det bara en liten kråka från var och en, sen var det klart! När banken var avklarad åkte vi upp till huset, pappa och Sussie ville ju gärna titta! Pappa hjälpte mig upp med brevlådan också, jag har grejat ganska mycket med den…

Min egen brevlåda…

Det kändes nästan symboliskt att de var med och satte upp brevlådan. Utan deras hjälp hade nog inte mitt husköp kunnat genomföras. De har varit så entusiastiska ända från början och förstått att detta varit viktigt för mig och min lilla familj. Så en jättekram till er bägge!!!När hustitten var avklarad så åkte alla inblandade iväg till sina arbeten. Själv hade jag tagit ledigt, jag kände att jag ville komma igång med allt. Åkte hem och åt lunch och hämtade hundarna, samtidigt lastade jag bilen full med utemöbler och annat krafs jag kunde ta med mig och åkte tillbaka till huset. När allt var undanstuvat slet jag ut heltäckningsmattan som låg i vardagsrummet. Kunde omöjligt låta den ligga kvar med tanke på hundarna och lerperioden som kommer. Så i morgon ska jag köpa golv! Får se om jag hinner börja lägga det också…

Hann precis få ut mattan, sen var det dags att åka till dagis. Hon blev som vanligt jätteglad och se mig och idag lyckade jag ta ett kort på henne i på dagis! Hon vill visa mig bilderna när de är ute i snön…

Leoni har i dagarna snappat upp ordet ”ramla”. Fast det är nog lite si och så med huruvida hon förstår innebörden av ordet. Scenariot för tillfället är att hon kastar sin napp/gaffel/pryl med eftertryck i golvet. Därefter tittar hon uppfodrande på mig och pekar på grejen och säger:

-Mamrla!!!

Mja…Inte helt riktigt, kanske. Men nästan, eller hur?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

