Dammstakärrsrundan

…blev det idag igen! Ska försöka stanna till där varje tisdag då jag ändå kommer från Bogesund. Rätt vad det är har jag tillräckligt med tid för att våga mig på att gå varvet runt! Det är i alla fall roligt med lite omväxling och inte bara trava på samma ställen hela tiden.

Eva kom och hälsade på mig på ridskolan, det är henne jag vickar för på Bogesund. Hon ser ut som en jäkla satellit, och ändå är det fyra veckor kvar. Och flickan har ännu inte vänt på sig! Men Eva såg ut att må bra om än lite andfådd. Hon hade dessutom Delicatobollar med sig, jag smällde i mig två stycken…

Åkte upp till Börje för att fixa Dymoremsorna till brevlådan. Han hade hittat remsor hemma så jag fick lämna tillbaka den som jag hade köpt. Han hade dessutom bredare remsor och i gul klatchig färg så det blev jättefint!

Hämtade Leoni en halvtimme tidigare idag, den slösade vi bort på tomten med att undersöka snövallarna som plogbilen ordnat till. Hon märkte på en gång ett det inte såg ut som det gjorde i morse, hon spatserade runt bland vallarna och tjattrade lite undrande. Naturligtvis gulligast i hela världen!

Rensade ut lite mer kläder, bland annat i strumplådan och bland underkläderna. Lyckades få ihop en sopsäck till som nu ska hivas. Rensade ut Leonis byrå också, så nu är den tom. Ska packa ner vinterkläder som får åka till Maggan över sommaren, jag får klara mig på det jag tar med mig. Det går nog bra, jag använder faktiskt inte allt, det bara hänger där.  Får se om jag orkar något mer ikväll, vardagarna liksom bara rinner iväg!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

