Så tokigt…

…en dag kan sluta! Dagen flöt på med alla möjliga bestyr, och planen var uppgjord sen länge att Emil, Leonis pappa skulle komma och träffa henne. Jag skulle ju åka till första styrelsemötet ikväll på klubben! När jag sitter hos frissan ringer Emil, och tyvärr har han har blivit sjuk med hög feber och var på väg hem och lägga sig. Började genast fundera på alternativa barnvakter och tanken föll ju givetvis på mamma. Då ringer hon och talar om att mormor brutit lårbenshalsen och är på väg till sjukhuset med ambulans!!! Är lårbenshalsar smittsamma??? Mamma bröt ju sin i september men hon är ju förhållandevis ung jämfört med mormor som närmar sig nittio med några år tillgodo. Lite ödesdigert känns det, men moster Netta lät positiv, hon jobbar inom äldrevården och tycker sig se att rätt många äldre kommer på fötter efter ett benbrott. Det har väl utvecklats lite med rehabiliteringen kanske, vi får hoppas det för mormors skull!

Bilen skulle ju idag in på service. När Leoni och bil var avlämnade på dagis respektive verkstad åkte jag hemåt i en lånebil. Det var tidigt på förmiddagen och vädret var fantastiskt, så jag tog min nyvunna vän, kameran, och gick en jättesväng med hundarna. De lekte och rallade i snön så här är några bilder:

Spenderade sedan ett par timmar på kontoret, jag håller på att packa ner så mycket jag kan. Måste ordna med alla papper också, så jag har det viktigaste med mig till nya huset. Tänkte packa ner gammal bokföring och annat som jag inte behöver, och bara ta med mig datorn, årets bokföring, de privata och hundarnas papper. Det får räcka så. Men det tar en herrans tid att sortera upp allt…

Ska fortsätta med det nu!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

