TVÅ semlor…

…har jag smällt i mig idag! När jag var på väg hem så pratades det semlor på radion och jag gjorde genast upp en plan att stanna på ICA Lindholmen och handla ett paket. Jag kände mig väldigt målmedveten i den frågan, det fanns ingen återvändo! I affären såg jag inga semlor så långt ögat nådde, jag blev så himla besviken! Träffade på Anna där, och hon rådde mig att baka… Men då ser jag Åsa, som jobbar i affären, komma gående från lagret  som en uppenbarelse, bärandes en back superfärska semlor ut i butiken! Det blev ett mindre tumult i affären när alla började följa efter stackars Åsa med lågmälda frågor som: – Är det där semlor du bär på? eller -Kom dom där nyss, jag som har letat… Jag själv var inte lika fin i kanten utan ropade med desperat röst: -Men så stanna då!

Idag har jag varit och jobbat på Bogesund. På vägen hem passerar jag en startpunkt på en vandringsled som heter Dammstakärrsrundan. Den går genom sådär riktigt gammal, vacker skog med stora höga träd, fina bäckar, bra stigar och väl synliga markeringar i ögonhöjd. Jag skulle aldrig ge mig ut i en sådan skog utan kompass, det är alltid ett orosmoment att gå vilse. Jag brukar gå ner till en rastpunkt som heter Hejesjön, så än har jag inte följt rundan hela vägen, skulle tro att det tar ett par timmar men det är fantastiskt fint! Och idag var det extra mysigt med all snö, det var ingen som gått där innan mig. Hundarna forsade genom skogen och såg ut som snögubbar! Jag gick lite längre idag så vi var väl ute i en och en halv timme i alla fall!

Kommentera

