En ledig eftermiddag…

…för att försöka ordna lite saker blev det idag! Mamma hämtade Limpan på dagis och jag var klar i hyfsad tid. Lovade Börje att ordna en Dymorulle till honom om jag fick låna hans apparat (till brevlådan!) men det var lättare sagt än gjort. Den uppgiften får fortsätta under morgondagen. Ibland tror jag att jag har en skruv lös när det gäller mina prioriteringar, jag har ett helt jäkla hem att packa ner och organisera, och vad snöar jag in på? Jo, brevlådan!!! Jag måste vara galen…

Har också under två veckors tid försökt få tag på en ny uteoverall till Leoni, för den hon har börjar bli liten. Jag trodde i min enfald att det bara var att kila in på H&M eller Kapp-Ahl så var den saken ordnad, men jag har helt förbisett att flera andra också har ungar i Limpans storlek. Det finns absolut ingenting att köpa! Och idag gick jag in på Kära Barn i Vallentuna i hopp om att hitta något, och faktist så fanns det två overaller i 80-86 som skulle kunna duga. Märket ”Reimo” sa mig ingenting men alltid lär man sig nåt. Det är tydligen barnens ”Peak” eller ”North Face” så overallerna kostade 700 spänn styck! AAHHH! Jag vill ju inte verka snål på nåt vis, men den här overallen kommer hon använda mars ut på sin höjd, sen är det ju galonbralls-dax igen. Och snygga var dom inte! Den ena hade en äcklig rosa färg, typ Rhode-Islanddressing, och den andra var nästan åt killhållet. Det var väl lite utplockat där också. Har satt upp en lapp på dagis, det är mitt sista hopp…

Tog ett långvarv med hundarna på flygfältet, det var skönt men blåsigt. De uppskattade verkligen miljöombytet, de fnattade och skojade som tusan! Samvetet lättade rejält, och det märks idag att de fått ordentlig motion. Avslutade dagen med att ta ut Bosse på en tur med vagnen, passade samtidigt på att sko honom, det har varit dags ett tag nu.

När jag kom hem hade mamma gjort middag, det var jätteskönt att bara få sätta sig utan att behöva rådda med en massa innan. De hade haft en trevlig eftermiddag med promenad, lek och ”Bära Leoni”.  Hon är svår att motstå när hon målmedvetet kommer med nerböjt huvud och armarna i vädret och vill bli upplyft. Hoppas mamma inte får ryggskott…

Nu är det dags för lite TV…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

