Lång spaghetti…

…åt Leoni idag för första gången. Hon satte i sig sin egen portion med uppskurna spaghettisar och gamade sen åt sig en del av mina. Just nu är det ingen botten på henne, det är väl nån period. Hon blir som förbytt när hon är hungrig, hon gapar upp sig till oanade höjder! Nu vet jag lite bättre, så jag kan sticka åt henne nåt att tugga på innan hon når dit.

Vi var ute en lång sväng med hundarna i förmiddags, men just nu är det hemskt tråkigt att gå överallt. Det är halt och isigt, buckligt och hårt. Det märktes lite på hundarna också för när vi kom tillbaka fick dom fnatt på tomten! Lyckades fånga Mary på en bild, hon vill att jag ska göra nåt roligt…

Vid tretiden åkte vi iväg till mormor. Leoni skulle få vara där ett par timmar medan jag gick på klubbens årsmöte. Har redan nu insett att jag inte kommer att hinna till Kalhäll och gratulera Hasse. Lite tråkigt, för det hade varit roligt att träffa lite folk. Pia skulle vara där och Hasse umgås ju med en del folk som man känner igen sedan tonåren . Blev i alla fall invald som suppleant på två år, och jag ska på mitt första möte på torsdag kväll då vi ska konstituera oss. Det bestämdes i alla fall på årsmötet att klubben ska säga upp avtalet med mässan då det är svårt att få ihop folk. Ett avbräck i ekonomin, men det kom en hel del konstruktiva förslag hur vi skulle kunna täcka förlusten så jag tror det löser sig. Skönt tycker jag, för det är ingen som vill rådda med mässjobbet ändå, så hela grejen är som en stor kvarnsten som ingen vill befatta sig med…

Blir mer och mer nöjd med min kamera, nu är det riktigt roligt att ta bilder. Avslutar med en bild på Leoni och hennes solbrillor, dom är jättepopulära för tillfället!!!

Dags för lite mackor!!!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

