När mamma dammsuger med ryggen emot…

…så dansar ungen på bordet!!! Hade skjutit undan vardagsrumsbordet så jag kunde dammsuga ordentligt och det tog inte många sekunder förrän Leoni hade intagit det ovanifrån.  ALLT ska utforskas, men jag följer fortfarande devisen att så länge hon inte riskerar livet är det lika bra att låta henne hålla på! Det har faktist fungerat bra, saker och ting förlorar sin dragningskraft (för det mesta) ganska fort och det blir inte så himla mycket nej-sägande. När jag provade nej-metoden så märkte jag att om jag sa nej till en sak, så satte hon snabbt fart mot nästa grej som var förbjuden. Mycket ”nej” blev det… Jag upplevde det som tråkigt och konfliktfyllt, och jag tycker det här funkar bättre. Hon är inte lika destruktiv heller, utan är mer åt det frågande hållet och vill att jag ska hålla henne sällskap medan hon kollar in vad det nu kan vara. Hon accepterar också mitt ”nej” lite bättre, men om jag sa att det var helt konfliktfritt skulle jag ljuga. Hon kan bli väldigt arg om jag säger nej, men då orkar jag i alla fall ta konflikten. Man får välja sina strider…

Veckan är till ända och det känns jätteskönt att äntligen vara i kapp med allt släpande jobb! Nu ska vi ha en skön helg, i morgon kommer Lottie med sin massagebänk (jag var och skodde till mig lite knådning igår! ) och ska ge sig på min stela rygg. Hon tar säkert med sig hundarna också, så det blir väl en promenad och lite lunch! Sen är det årsmöte på klubben vilket jag tänkte gå på. Är föreslagen som suppleant i styrelsen, vi får se om jag blir invald. Det lär inte vara lika mycket jobb som i hovslagarföreningen när jag satt i styrelsen där, så det blir nog rätt okej. Eftersom jag har svårt att lägga ner hela dagar som funktionär eller nån annan tidskrävande uppgift känns det som att jag drar mitt strå till stacken på det här viset. Jag hoppas att kunna bidra med lite i alla fall, jag har ju en del erfarenhet av föreningsarbete sen min tid i SHF. Dessutom ska de bjuda på smörgåstårta! Hoppas dock mötet inte tar alltför lång tid, tidsoptimist som jag är tror jag mig kunna hinna bort till Kallhäll efteråt och gratta min  kompis Hasse som fyller trettiotolv i morgon.  Även han ska bjuda på smörgåstårta, kan det bli så mycket bättre???

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

