Rann iväg…

…gjorde dan idag! Vi var i farten ganska tidigt, ringde till Madde och vi bestämde att vi skulle ta en liten sväng med Bosse så ungarna fick rida. Leoni var på ett uruselt humör, den enda gången hon inte gnällde var när hon satt på hästen. Vi kom hem vid lunch, så när den var aväten var det raka spåret i säng för henne, jag orkade inte lyssna en sekund till på gnisslet. Hon somnade utan ett ljud, så hon var väl trött.

Eftersom jag i princip har jobbat i tio dagar i sträck var det av nöden tvunget att ta hand om hemmet. Det går ganska bra att städa med Leoni som hjälp, men det tar ganska lång tid!

Hann inte med riktigt…

När jag var klar med städningen hade tiden runnit iväg så vi packade på oss en massa kläder och tog en rejäl sväng med mina stackars åtsidosatta hundar. Skönt att börja komma igång med långpromenaderna igen och jag har märkt att de äter lite bättre när de får ordentligt med motion!

I morgon är det dagis för första gången på två veckor, hoppas alla sjukdomar är utagerade nu. Orkar inte med fler baciller för tillfället. Det är ju troligtvis oundvikligt, men det skulle vara skönt med några veckors respit innan nästa vända. Det lär visa sig…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

