Fortfarande hemma…

…med sjuk dotter. Dels så måste det gå minst 48 timmar innan hon får visa sig på dagis efter kräksjuka, och dels så har hon fått lite småfeber. Hon har heller inte kommit igång med maten ordentligt, så hon är helt enkelt inte i skick för dagis än. Jag kände redan i morse att hon inte hade på dagis att göra i morgon heller, och fick lite panik! Jag kan inte flytta på så mycket mer jobb nu, och ridskolan på Bogesund ligger jag redan en vecka efter på! Mamma kunde inte hjälpa till, för hon ska lämna in Frasse för kastrering. Hon kan istället hjälpa mig i helgen, så jag får jobba så mycket det går då i stället. Men jag ringde till Leonis pappa och frågade om han kunde hjälpa till i morgon, och det kunde han! Vad snällt, och vilken tur! Nu kanske i alla fall helgen räcker till för att komma ikapp. Med reservation för kräksjuka…

Idag fick hundarna en rejäl promenad i alla fall! Eftersom jag bara kan gå på vägarna med vagnen tog jag med mig lite kastleksaker, en rep-frisbee och en snörboll, såna man kommer långt med. Jag brukar hiva ut dom på de snötäckta åkrarna så hundarna får pulsa ordentligt för att hämta dom, det brukar vara uppskattat och det är ju jättebra träning!

På eftermiddagen kom mamma med en påse mat som hon snällt nog handlat åt mig. Hon lämnade samtidigt av Babsan som ska bo hos mig under Frasses konvalecens. Babsan fick igång alla ordentligt, så nu ligger de helt utslagna i soffan. Själv sitter jag på kontoret och funderar på om jag ska försöka att klämma mig ner där också…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

