Lördag som slutade…

…med kräks. Den började bra med lång sovmorgon och en ännu längre promenad i blåsten. Efter mellanmålet på eftermiddagen åkte vi över till Madde och Anders där vi blev kvar på middag. Jag tog med mig Sivan så hon och Håkan skulle kunna ha lite roligt. Det blev lite roligare än vi tänkt oss från början då Sivan börjat löpa och det upptäckte jag inte förrän vi redan var där. Nu är Håkan kastrerad, så det spelar ju mindre roll, men jag försöker i alla fall undvika att ta med mig löptik till ställen där andra hundar finns. Om inte annat för övriga hundars välbefinnande! Nu verkade Sivan strunta fullkomligt i sitt tillstånd, istället blev hon helt fixerad av Maddes katt, Hilding. Hon fick sig en riktig smocka vid ett tillfälle, och då backade hon möjligtvis litegrann…

Vi kom iväg från Madde ganska sent, så det blev välling och sängen för Leoni ganska omgående efter vi kommit hem. Hon var trött så hon somnade snabbt och utan protester, men tyvärr vaknade hon några timmar senare och kräktes ner hela sängen. Lördagkvällen är räddad… Jag spenderade första delen av natten att försöka få väck allt kräks och bädda rent. (uppfinnaren av plastad frotté borde få medalj!) Framåt småtimmarna låg vi på soffan, Leoni ytterst så hon kunde kräkas i hinken. Tidigt på söndag morgon fick vätskeersättningen (som jag turligt nog hade hemma!) stanna nere och hon kunde sova ett par timmar…

Stackars liten…

Familjen Gustafsson

Kommentera

