Hemsk mamma…

…jag har, tycker Leoni idag! Trappan hemmavid är en ständig källa till konflikter just nu, det är ett himla passande hela tiden. Urjobbigt!!! Hon är ju som en jäkla artist när det gäller att smita upp för trappan och snabb! Jag tror inte ens jag förflyttar mig lika snabbt som hon. Och vad arg hon blir när jag tar bort henne därifrån! Jösses, vilket humör! Ni som varit hemma hos mig vet att den där trappan är inte barnvänlig då den inte har något räcke på utsidan och är ganska brant, så jag har haft hjärtat i halsgropen vid åtskilliga tillfällen, så idag gjorde jag äntligen slag i saken och flyttade kompostgallren från öppna spisen och spärrade av den.

Herregud vilket liv det blev!!! Hon bölade så dant att jag trodde hon skulle tappa andan! Och hon var bara skitförbannad, inget annat! Och eftersom jag är en sån dålig mamma kunde jag inte låta bli att ta ett kort. Men jag tog bara ett, jag lovar!

Idag har jag rest en del, har varit på Värmdö och skott två, och när jag ändå var där passade jag på att hämta Bosses pass så vi kan genomföra ägarbytet. Det har ju varit lite väntetid på utförandet av passet, men nu hade det kommit i alla fall. På vägen hem åkte jag via Prästgårdsstallet och skodde en till och sen vidare till banken för att betala staketet.

Fick idag ett brev från mäklaren om slutuppgörelsen för tillträdet till mitt hus! IIIIIIH! Det börjar ju närma sig! Passade på att ringa rörmokaren som bor här i trakten och han lovade att dyka upp så fort jag fått nycklarna. Han måste ju vara först på plan i tvättstugebygget och han trodde det skulle gå ganska fort. Han är lite rolig, han vet så himla mycket om alla fastigheter här i krokarna, och idag var inget undantag med informationsflödet. Han kunde berätta att det var ett par från Märsta som byggt huset och de hade det i dryga 30 år. De sålde fastigheten 2004 till killen som jag köpt det av så jag blir ägare nummer tre. Och som jag sa till mäklaren när jag vunnit budgivningen: -Nu måste jag nog bo här hela livet, för det här tänker jag inte utsätta mig för en gång till!

Det var nämligen den  värsta upplevelsen jag varit med om!

Men nu ska jag uppleva sängen, tror jag!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

