Herregud…

…vad jag har jobbat mycket idag! Sammanlagt har jag skott sju (!) hästar, men det var några ponnys och de är ju lite lättare att sko. Åkte först till ridskolan och skodde tre, sedan tog jag långlunch på två timmar. Åkte förbi Fliesbergs och köpte ett par brallor (som passar!) och en tröja. På väg tillbaka till Vallentuna stannade jag och gick med hundarna ett varv runt flygfältet. Körde till Brottby och hämtade skor och sen var jag redo att sko fyra till. Jag har inte haft något dagis att passa idag då mamma hämtade Leoni och ville umgås med henne till jag kom hem. Hon hade dessutom lagat middag, så det blev en rofylld avslutning på dagen. Inget slit med middag och disk utan bara ett besök av Leonis farmor som kom förbi en liten stund. Hade faktiskt bra flyt idag kändes det som, jag är inte så trött som jag trodde jag skulle vara!

Gårdagens ridhusträning slutade dramatiskt!  Det var många modiga agilityförare som kommit till Rosersberg för att träna bana i orkanen. När banan var uppbyggd körde vi alla ett par gånger var. När vi så gott som var färdiga så slocknar ridhuset och det blev kolsvart! Vi fångade in alla lösa hundar och med hjälp av ficklampan på våra telefoner (som var till ganska lite hjälp..) lyckades vi packa undan alla hinder. Vilken tur att alla hunnit köra! Pratade med mamma, som bor ett stenkast från ridhuset, strömmen hade kommit tillbaka kvart i fyra på morgonen…

Nu ska jag vila ryggen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

