Effektiv…

…ska jag försöka vara idag! Eftersom vi var så lata igår så får jag sota för det idag. Jag har typ fyra blöjor kvar (plus en nödblöja i bilen! ) och inte så mycket mat, så jag måste definitivt handla. Jag och Madde ska också försöka klippa av lilla Bosse lite hår så han inte blir så svettig. Och ikväll klockan sex så börjar ridhusträningen…

Mamma har varit här och hämtat huliganerna och jag satte samtidigt in en barnstol som vi fått i hennes bil. För i morgon ska mamma börja hämta Leoni på sina lediga måndagar! Klart man ska göra det i sista minuten. Hundarna har skojat på tomten, men jag ska nog ta en liten promenad när Leoni vaknat. Clarence måste få röra lite på sig om inte annat, han har börjat bli lite fet! Det är nog mitt fel, jag har blandat ut hans mat med den där superfeta maten jag köpte åt Mary som hon inte äter! Inte speciellt mycket, men det räckte tydligen…

Clarence och huliganerna!

Leoni och en liten huligan…

Jag började kolla lite på ”Shame about the handler” igår, den var ganska tråkig, men samtidigt väldigt informativ! Jag tror jag får titta på den i delar för att få grepp om saker och ting. Det ser ju väääldigt lätt ut och jag tyckte det var bra att han även visade bra övningar hur du ska träna hunden mot målet. Allt finlir som vägar och sånt får jag nog ta som en senare grej, först och främst måste jag bli mer konsekvent och rörlig och träna henne på byten. Ska öda en kvart om dagen och göra min yoga, jag har ju faktiskt de kunskaperna och det enda jag behöver är ett golv. Det tar ju inte så lång tid, det gäller bara att få rutin på det. Jag blir ju ganska stel på grund av mitt arbete, men när jag var riktigt aktiv med yogan så var jag smidig som en katt. Nu skulle jag mer beteckna mig som smidig som inlandsisen…Men jag har inte riktigt kommit igång igen efter barnafödandet men nu har jag ju en bra anledning!

Nu är det dags för lunch!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

