Irriterande blåsor…

…har jag fått på tungan. Jag tror jag har dragits med nåt virus ett tag, för det har brunnit som eld i svalget och det har smakat dött djur i munnen! Dom symptomen har lyckligtvis avklingat, men nu har jag då svidande blåsor på tungan i stället. Urrk…

Var idag på ridskolan och jobbade och sen åkte jag vidare och skodde en till innan det var dags för att åka hemåt. Hundsväng och dagishämt i snabb följd för att sedan köra den vanliga rutinen med middag, bad och saga. När jag fått Leoni i säng är det dags att förbereda, förbereda och förbereda igen för morgondagen. Jag avskyr att stressa på morgonen så jag fixar så mycket jag kan kvällen innan. Lägger fram kläder, dukar för frukost, häller upp hundarnas morgonmat, packar dagisgrejor och så vidare. Det känns som jag sparar jättemycket tid, jag vet precis vad jag behöver göra på morgnarna för att komma iväg i tid. Men det lyckas inte alltid i alla fall…

Härom morgonen ödade jag tjugo minuter på att leta efter mina bilnycklar. De fanns bara ingenstans och jag som har en sån fin krok jag alltid brukar hänga dom på! Det slutade med att jag åkte iväg med reservnyckeln, men jag kunde inte släppa tanken på var i hellskotta dom tagit vägen! Så när jag lämnat på dagis åkte jag hem igen och letade, hittade dom så småningom på en krok i hallen…

Gonatt med er!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

