Jobb och träning

Idag var det en mellandag på arbetsmängden. Kom iväg i tid till dagis och sen bar det av emot Värmdö. Jag har lite hästar där som jag började sko när jag fortfarande var mammaledig. Vi får se hur länge jag orkar, det tar ändå dryga timmen att åka dit…

Som vanligt tog det längre tid än vanligt, så jag var inte hemma förrän tre. Det blev en snabbpromenad med hundarna och en snabbkoll på mailen sen var det dags att hämta på dagis. Men idag kom Leonis pappa hit för att träffa henne och jag hade lyckats övertala Anna att åka till klubben eftersom jag hade ett par timmar för mig själv på kvällen. Som tur var kände hon sig också lite träningssugen så jag hämtade henne vid sex-tiden. Anna ska hjälpa mig med min handling och jag har fått låna Greg Derrets ”Shame about the handler” (lördagkvällen är räddad, hihi!) av henne. Hoppas jag får någon slags uppenbarelse när jag kollat på filmen, jag skulle verkligen vilja veta vilket mål jag ska sträva emot.

Vi tränade i alla fall en dubbelbox och det gick ganska bra till en början. Jag har nu fått lära mig att ha ett speciellt startkommando eftersom hon gärna vill bestämma själv när vi ska starta. Det funkade faktiskt bra! De första turerna i dubbelboxen gick bra, men sen när vi skulle krångla till det lite så funkade det inte alls. Underlaget var halt och slirigt och armarna flög ofrivilligt ut för att hålla balansen. Det blev för mycket för mig att först hålla i skallen hur jag skulle snurra och springa och samtidigt försöka hålla mig på benen. Men Mary var duktig!

Och Sivan gick så fint i ett fyra pinnars slalom! Och det utan något stöd, utan jag bara förstärkte med rösten litegrann. Henne tränade vi gungan med några gånger, och hon var som vanligt lite tveksam till en början, men sen gick det bra! A-hindret fick jag knuffa henne över en gång, sen sprang hon fram och tillbaka på det utan problem. Det är ju fasiken att balanshindren ska vara så dyra att köpa! Får se om jag kan skrapa ihop till en gunga så småningom i alla fall…

Dags att vilavilavila!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

