Lagom tempo idag…

…för jag känner mig lite trött efter veckan. Leoni vaknade redan kvart över sex, så det var bara att masa sig upp och göra välling. Den fick hon i min säng och somnade tacksamt om. Vi vaknade igen tjugo i nio! Vilken dröm att få sova! Efter frukosten gick vi ut med hundarna, idag blev det lite travande på skogsvägarna fram och tillbaka då det är lerigt igen. Vi tog en tur på vallen där hundarna fick fnatt! Limpan tyckte det var askul tills hon blev omkullputtad av en glad hund.

När vi kom hem så tränade vi en liten stund på baksidan. Sivan fick den mesta uppmärksamheten då jag tragglar slalom med henne. Nu tar hon fyra pinnar självständigt, men kan faktiskt gå hela med lite hjälp. Måste träna mer ingångar för de sitter inte helt känner jag. Men hon är så duktig!

Efter lunch åkte vi upp till Bosse så Leoni fick rida. Hon hade galopperat på sin mjukishäst och försökt att kravla upp på stackars Clarence´s rygg här hemma så det kändes som att det skulle vara en god idé. Hon var dessutom så bussig att hon somnade medan jag gjorde i ordning hästen i lugn och ro. Hon tycker verkligen det är roligt att vara hos hästen, och hon sitter uppe på hästryggen och ler och klappar Bosse på halsen. Urgullig är hon! Om det är fint väder i morgon tar vi en tur med vagnen. Han behöver verkligen röra på sig, till och med jag börjar tycka att han är lite tjock. De har bytt stråfoder till hösilage och det är ju inte smalmat för små shettisar tyvärr, men jag hoppas komma igång med honom när det börjar hålla sig lite ljusare på eftermiddagarna.

När vi var klara hos hästen åkte vi hem till mamma. Gammelmormor hade tagit färdtjänsten ut till Rosersberg för att äta lutfisk och jag hade lovat att komma förbi till fikat. Gammelmormor har hämtat spargrisar på banken som hon låter Limpan stoppa slantar i. Hon har en liten portmonnä men småmynt som Leoni får gräva småpengar ur för att sedan stoppa dom i spargrisen. Det har hon lärt sig hemskt fort!!!

Tog en bild på Leoni och Frasse i hans korg så ni förstår hur stor han är! Kolla vad liten hon ser ut jämfört med honom!

Efter besöket hos mamma gasade vi hemåt, vi var lite trötta. Resten av kvällen plockade Leoni ut saker från skåpen medan jag plockade in. Vi låg i sängen och tittade på Linus på Linjen en liten stund innan sängdags och hon somnade sen utan ett knyst.

Själv ska jag faktiskt ta en låååång dusch!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

