Jobbat på Täby…

…har jag gjort idag. Jag lovade att rapportera om det, eftersom jag inte haft någon kontakt med galoppvärlden förut. Den första hästen de ställer fram är en starthäst med fyra raka segrar i raden, vi får hoppas den kommer in från banan med alla skor i behåll! Inte någon mjukstart precis, men det gick rätt så bra. Därefter en åring som var hemskt snäll och sen en vanlig järnskoning. En hingst som kastrerats skulle få på sina bakskor igen (de tas bort under kastreringen) och de sista två var åringar som inte var så mycket hanterade. De  var väldigt besvärliga, ville inte lyfta på fötterna och stökiga i stora mått. Slitsamt!!!

De här hästarna är ju i väldigt hög kondition, och dessutom högt i blod vilket gör att de är spända och lite spökiga i temperamentet. De står inne så gott som hela dygnet, utom när de gör sitt pass om dagen vilket inte heller hjälper till. Det kändes som jag brottades med alla utom en som faktiskt var medelsam så jag är ganska trött nu.

Men när jag kände mig lite less och trött idag så tänkte jag på min tillbyggnad…

Ska drömma lite mer om den på soffan nu…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

