Nu är det allvar…

…när det nya året har börjat! Jag har gett mig själv till nyår att låta bli att fixa med flytten. Ville ha den här julen för att koppla av och vara lat, för det kommer det inte bli mycket av framöver! Jag ska jobba  jättemycket i januari/februari då Rose-Marie ska vara ledig. Alla dom extrapengarna ska gå till tillbyggnaden hade jag tänkt. Dels så är jag inte så himla säker på att jag får låna så mycket mer, och får jag det så lär det bli ett vanligt lån, vilket inte blir så billigt. Ska göra mitt bästa för att lägga undan alla pengar, och barnets far som är snickare, har lovat att hjälpa till så gott han kan. Sen är jag ju inte helt född i farstun med verktyg heller, men jag behöver guidning hur man ska göra. Så just nu är jag på list-stadiet, jag älskar att skriva listor. Eller rättare sagt, jag älskar att stryka det jag gjort från listor! Jag har även börjat röja lite, men jag tror att jag slängde rätt mycket skit förra sommaren då jag var gravid. Det är tydligen vanligt att man blir i städtagen då, för det fanns inte en låda i hela huset som jag inte gick igenom! Lastade tre flak på Pickupen som jag och åkte till tippen med, men jag är ganska säker på att jag samlat på mig lite till…

Idag var första dagen på jobbet efter julledigheten. Nu börjar också Limpans lite längre dagistider, men det verkade inte bekomma henne. Hon var lika sur som vanligt när jag skulle hämta henne, skillnaden var att jag hann hem en stund och gå med hundarna och städa undan lite. Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans, Leoni och Mary har blivit riktiga kompisar. Fast ska jag vara ärlig så tror jag att Mary är den enda som anser sig ha något utbyte av den här nya familjemedlemmen som slänger bollar, de andra två tycker sig nog bara bli av med hår…

De är faktiskt ganska gulliga med henne också, det är mycket pussar och passande under barnstolen, men det är Mary som verkligen har kul med lilla Limpsegullet!

Nu blev det sent! Igen…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

