Nytt år med stort projekt!

Jag har ju äntligen köpt ett eget hus som vi kan bo i! Det är inte så stort, bara 50 kvm, men fullt modernt. Toppenfin tomt på 2000 kvm som jag har stängslat med Gunnebo för hundarna. Jag ska också bygga till trettio kvadrat så vi får varsitt hyggligt sovrum och jag ska bygga tvättstuga, flytta lite väggar, renovera kök, byta fönster och isolera om. Hoppas hinna detta under min livstid… Hela 2007 kommer jag att gno så mycket jag kan för att tjäna pengar så jag kan fixa med huset, fast jag ska också hinna tävla lite. Hoppas kunna komma upp i klass 2 med Mary i alla fall, det borde inte vara ett helt omöjligt mål. Hoppas få Sivan klar för debut under kommande år, vi får se hur det går med balanshindren för henne. Det är min plan för 2007 i stora drag, det är första gången jag sätter en årsplan för mina mål. Det ska bli kul att se hur det föll sig nästa nyår!

Nyårsaftonen började på Stall Seneby som Jeanette kommer att starta upp i mars. Vi åkte dit för att hämta Jeanettes hundar som ska spendera nyår hos mig då Molly är rädd för raketerna. Passade på att ta ett kort på stallet som ska ut på annons snart. Jag har faktiskt själv stått med häst på Seneby, men då i annan regi. Ett trivsamt stall som har bra bekvämligheter.

Jeanettes nya projekt och arbetsplats!

Jeanette har jobbat hårt för att få stallet i ordning, och allt är nästan klart. Det är lite markentreprenader som ska fixas som volt och nedfarter, men annars är det nästan färdigt. Eftersom det inte finns några hästar där än sprang hundarna helt fritt. Clarence gillar ju ungar så han höll Jeanettes son Robin sällskap var han än gick, och det bokstavligen…

Robin och Clarence inspekterar voltprojektet. Robin är till höger!

Limpan tyckte också det var kul att hålla till på volten, det var ju platt och fint att gå där, nästan som på golfbanan.

En som inte gillar att stå på näbben…

Vi schasade ut hundarna i en av hagarna, Mary agerade som vanligt hare åt russlarna och är så himla nöjd med det jobbet! Det blev väl lite halvsuddiga fartbilder, men det är inte svårt att se hur kul dom har. Fast småttingarna har inte en sportmössa…

Eftersom vi ska åka i Åhzas bil satsar vi på leran!!!

Springa ikapp? HAHAHAHA!!!

Godsägarinnan och Leoni spanar på nåt. Troligvis nån galen hund!!!

Jag hade fem trötta hundar med mig hem, och en hungrig unge. Efter lunchen startade jag ett av stegen mot ”compact living”, nämligen att rensa min garderob. Jag har nu äntligen givit upp förhoppningen om att kunna klämma mig i mina gamla kläder på ett värdigt sätt. Det är bara att inse att det kommer aldrig att hända! Jag har bara två kilo kvar till min vikt som jag hade innan graviditeten, men kroppen har förändrats så pass att det är en utopi att de nånsin skulle passa igen. Lite surt känns det, men jag får tänka på vad jag fick istället? En supergullig liten unge som är det värdefullaste jag har!!! Jämfört med det så är lite kläder inte så mycket att tjafsa om…

Nyårskvällen spenderades med mamma, Leoni och sju hundar. Vi åt varsin köttbit med rösti och Lohmanders bearnaise, den är ju helt oslagbar! Leoni fick lax och hundarna fick kalasa på lite falukorv. Mamma hade köpt muterade jättemuffins, jag orkade ungefär en fjärdedel. Leoni hade satt i sig resten om hon hade fått bestämma, vad är det med ungar och snask? Här är i alla fall mina nyårsgäster:

Nyårspartajet 2006

Gott nytt slut önskar familjen Gustafsson

Kommentera

