Hundbesök

I morse kom Jeanette hit, ni vet min kompis som har öppnat hunddagis. Hon hade bara en stackare att ta hand om idag, så vi förenade oss och gick en långsväng tillsammans. ”Stackaren” hette Tiger och var en jättestor labrador. Tiger var en väldigt vänlig och trevlig hund och han hade nog en toppendag på dagis med fyra brudar och en kastrat.

Kan det vara mig han så uppmärksamt tittar på? Eller godiset utanför bild?

Jeanette med alla sex hundar!

När promenaden var avklarad och Jeanette hade åkt åt vi lunch. Sen fick Leoni sova middag i sin säng, och det var lite skönt för mig för då fick jag en stund för mig själv. Jag åt klart min halvätna lunch i lugn och ro och sedan slängde jag mig på soffan….I typ tre minuter för sen så vaknade hon.

Idag har hon varit på ett riktigt motvallshumör. Hon har gång efter annan sprungit mot trappan när hon tror att jag inte ser henne, och vi har haft rediga gräl om tillträdet till trappan. Hon vet så himla väl att hon inte får vara där, men lik förbaskat måste hon pröva ifall jag blir lika arg den här gången också! Men för det mesta har hon varit glad, och tro det eller ej, hon har försökt att vissla!

Dags för lite räkningar…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

