Första ridturen nånsin!

Idag mådde jag finfint!!! Vaknade och frös, det var lite kallt i huset. Kollade på termometern som visade på fem minus, och det såg ut att vara sol!!! Planerade på en gång att åka upp till lilla hästen, ringde till Madde och frågade om även hennes ungar ville rida. Det är ju roligare att göra nåt ihop. Eftersom det är till Madde lilla Jack Russellterriern Håkan har flyttat så tog jag bara med mig Sivan. Det är bra för henne att följa med mig själv ibland, men det var inga dåliga protester de andra yttrade. Yttrade och yttrade förresten, de tjöt så jag tror jag fick tinnitus!

Hästen var täckt med skorpig lera från lugg till svans, så det tog ett tag att gräva fram honom. När Madde kom ner gav vi oss på honom bägge två, men vi fick nöja oss med att få bort det värsta, annars hade vi stått där fortfarande. Hoppas för guds skull att det här lervädret är över för evigt och aldrig nånsin kommer tillbaka igen!

Tog naturligtvis lite kort på Leoni och hennes första ridtur på sin lilla häst Bosse!

Madde fotar och hennes gubbe Anders håller i hästen.

Jo, hon sitter alldeles själv!  Och Sivan lever farligt…

Håkan och Sivan fick stora mexicoknäppen på vallen!

Nu sover Limpan middag, hon har fått lite hosta. Hoppas hon håller sig någorlunda frisk över julen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

