Lussning på dagis

Idag har jag och mamma varit och tittat på Lucia-tåg på dagis. Alla avdelningar lussade för sina föräldrar och de tog uppgiften på största allvar! De har tränat och tränat och nu var det äntligen dags att klä ut sig till tomtar, stjärngossar, lucior och pepparkaksgubbar. Mamma hade hittat ett lusselinne i storlek 86 på Kapp-Ahl som hon hade lagt upp och jag hade köpt tärnljus och glitter.  De tog i ända från tårna och kunde jättemånga sånger med bara lite hjälp av fröknarna. Återigen blev jag osams med kameran, men de var så himla söta allihop så det gör inget. Här är de foton som blev hyfsade i alla fall…

Tomtar och stjärngossar väller in!!!

Leoni och Markus i knät på fröken Anneli.

Min lilla tärna med mormor!

En bild på oss tillsammans.

Fikande föräldrar.

Mormor och Leoni. De ser glada ut!!!

Efter lussningen åkte jag hem och gick en lång sväng med hundarna. Sen satte jag mig med mitt ständigt dåliga samvete: bokföringen!!! Året börjar närma sig slutet och jag har knappt gjort nånting åt den! Fick faktiskt lite undanröjt, det kändes skönt! Massa kvar, men jag har i alla fall börjat.

Dags att sussa…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

