Mässan

Idag har jag varit på mässan! Leoni skulle spendera dagen hos sin pappa och farmor, så då passade jag och min kompis Jeanette på att åka dit en stund. Vi kom ganska precis när det var uppehåll i agilityn så vi vandrade vidare och hamnade på läktaren i finalringen. En show i lydnad hade börjat och jag blev helt lyrisk av vad jag såg! Två killar med varsin BC som gjorde lydnadsmoment i spegel till Markoolios Rocka-låt. Så himla mäktigt!!! Ni vet sådär så man nästan började lipa, så duktiga var dom!!! Musiken gör ju också en hel del, men de var verkligen supersäkra.

Vi tog ett varv runt mässhallen och jag köpte ett Obtrack-täcke till Mary. Sen hittade jag faktiskt inget mera vilket var lite snopet… Jag vet inte om det var för jag var trött eller om det faktiskt inte fanns nåt, men går man på mässan vill man ju antingen fynda eller hitta något speciellt. Jag tyckte det mesta av grejorna var ganska lika och det var dessutom inte speciellt billigt. Vad har hänt med mässpriser? Jo förresten, vi hittade billiga och snygga fleecejackor, så lite fyndade vi nog…

Väl hemma igen så fick jag en timme på soffan för mig själv. Det var länge sen! Struntade i allt vad tvättmaskiner och annat hette och tog det bara lugnt till Leoni kom hem. Vi har haft en skön eftermiddag med mys och bad och vi kommer garanterat somna jättetidigt! 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

