Ledig födelsedag!

Först tänkte jag faktiskt jobba eftersom allt folk inte kommer förrän på lördag. Men efter lite omrangeringar i boken så blev det tomt idag och då bokade jag inte in något. Från början tänkte jag göra massor av grejor jag ligger efter med och kanske förbereda lite inför helgen men struntade i det också och tog hela förmiddagen på mig att gå med hundarna i skogen och försöka komma överens med min nya kamera.

Det finns en herrans massa val att göra beroende på var du ska fota och jag tycker inte riktigt nåt passar för att ta bilder ute i naturen. Här är några smakprov i alla fall:

Mary på pinnpass!

Alla ut från skogen samtidigt

.

En av mina fina fina hundar!

Clarence mördar träd!

En funktion heter ”shoot and select”. Innebörden av det är inte fullt utredd än, annat än att jag kan smälla av en herrans massa bilder och sen välja en som jag tyckte var bra. Har inte helt koll på fördröjningen vid avtrycket och lyckades inte med skärpan nåt vidare, men det blev en rätt rolig serie ändå! Observera att av sex bilder lyckades jag få med Mary på två och den sista är hon bara i utkanten och lite suddig! Hunden är  kanske helt enkelt inte fotograferbar i rörelse! Jag har inte gett upp än…

Fast när jag tittar efter så ser Sivan ganska suddig ut hon också ju närmre hon kommer. Kanske har med avståndet att göra? Jag har inte en sportmössa…!

Nu ska jag göra en inköpslista!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

