Lerig dag!

Idag var jag hos en ny kund. Det är i ett stall jag inte varit i på länge, en stor anläggning där det är dyrt att stå. Jag mindes att jag inte var sådär jätteförtjust över att åka dit, men hade svårt att sätta fingret på varför. När jag kör in på stallplan får jag en flashback, det är geggamojja i en halvcirkel med en radie på tio meter utanför stalldörren. Jätteroligt att klafsa fram och tillbaka med städ, ställning och verktyg! Jag går in och letar efter hästen jag ska sko och får till svar av stalltjejen att den är ute i hagen, hästägaren kommer och tar in. Ännu festligare med superleriga ben! Men stalltjejen var bussig, hon sprang ut och hämtade hästen och spolar av benen på den. Då dyker flashback nummer två upp, det är i spolspiltan man är hänvisad till när det gäller skoning. Fantastiskt skoj att jobba med blöta ben vadandes i fem centimeter vatten! Men hästen var snäll och hästägaren var jättetrevlig. Hon lovade att hästen skulle stå inne till nästa gång, och stalltjejen var ju faktiskt väldigt hjälpsam! Det är säkert bara jag som är gnällig???

Var hos mamma och hämtade småbusarna. De ska vara hos mig ett par dar, för äntligen har dagen kommit!!! I morgon ska hon åka till sjukhuset och få brottet röntgat och se om hon får börja gå på det! Det har varit nedräkning och tandagnisslan om hur långsamt tiden går, men nu ska vi få veta! Jag tror att det går bra. Hon har skött sig enligt alla rekommendationer så det vore verkligen ett bakslag om hon inte får ett okej. Jag håller tummarna…

Vi blev bjudna på lite fika hos mamma. Hon hade bakat en sockerkaka och Leoni fick smaka en bit. Jag kan ju berätta att humöret kom fram på allvar när hon inte fick något mera! Sockerkaka föll tydligen damen i smaken…

Har hittat en kamera, men jag kommer inte att få den än på ett par dar. Men här är en av mina favoriter sen i somras, alltid nåt?

Dags att tömma diskmaskinen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

