Trött efter massa jobb

I morse vaknade hon vid sextiden igen, jag tror hon vaknar för hon är hungrig! Ändå har jag bytt till fullkornsvälling och försöker proppa i henne så mycket mat jag kan på kvällen. Men när hon vaknar sådär tidigt så brukar hon nästan alltid somna om så det är ju tacksamt. Hann till och med äta frukost innan hon vaknade. Vilken lyx!!!

Idag hade jag mycket att göra på ridskolan, men jag hann faktiskt allt. Ska dit i morgon också och sko de sista två, sen är jag klar för den här gången. De har en liten A-ponny där som tillhör ungdomssektionen. Den kom i våras och jag har uppfattat den som snäll. Det har inte varit några problem för mig att verka den i alla fall, den har gudskelov inga skor. Häromveckan fick jag höra att de ska sälja den för den verkar inte trivas. Den har blivit elak med barnen och är inte helt snäll med personalen heller för den delen. Jag ställde upp den på gången och skulle ta den i grimman för att flytta fram den, då ger hon sig på mig den lilla apan! Tänderna var inte i skymundan får jag väl lov att säga. Jag reagerade endast på reflexerna och får in en ordentlig vinge tvärs över huvudet på henne så hon avbröt faktiskt anfallet men fasiken vad ont jag fick i handen! Jag finner inget egenvärde i att slå vare sig hästar, hundar människor eller barn, men vissa beteenden accepterar jag inte! Bitas, vilka fasoner!!!

Clarence har varit i onåd idag. När vi kommer hem på eftermiddagen så ser jag att det står rådjur på åkern. När jag släpper ut hundarna så morrar jag åt honom att stanna här. Han vet att han inte får jaga rådjuren, han hade god lust att dra men han stannar i alla fall. Men när vi ska gå upp till huset (hade ögonen på honom hela tiden!) så drar han bara och tar Sivan med sig! Jäkla hund! Han sket i mig totalt!!! Mary är den enda som det är ordning på, hon stannade hos mig. På grund av Marys mage så bör hon äta tre gånger om dan. De andra har fått mat på samma tider eftersom det blev lite tjafsigt att bara ge en hund mat på eftermiddagen, men ska man jaga rådjur kan man inte räkna med att komma hem och bli serverad! Så jag gav Mary hennes lunch och när de andra kom tillbaka efter en liten stund så fick de faktiskt inget! Kändes inte som de skulle svälta…

Ställde upp Marys skål på diskbänken (där brukar de stå), hon hade lämnat några kulor. Åker till dagis och hämtar Leoni men när jag kommer hem så ligger Marys fina porslinsskål i tusen bitar på golvet!Det är inget snack om vem som ställt till med oredan, det är bara han som når upp dit. Hundskrället liksom rann ut, för han visste att han gjort nåt dumt!!! Sen får alla säga vad dom vill…

Dags för lite TV nu…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

