Tidig söndag

Idag vaknade Leoni tio över sex! Herregud, skulle hon till kyrkan eller? Naturligtvis hade jag inte kommit i säng i tid, det var ju i alla fall lördag! Stapplade upp och gjorde välling som hon fick i min säng och sen somnade vi om en stund. Men det blir inte riktigt samma sak som att få sova i ett sträck, så jag är lite trött idag…

Lastade hela familjen efter frukost och åkte tvärs över vägen till området dit jag ska flytta och gick på expedition. Jättefina traktorvägar och massa fin skog. Hundarna blev som fnattiga när de hamnade på oprövad mark, men de höll sig faktiskt inom acceptabel radie. Träffade på ett par bekanta på vägen hem och de tipsade om ytterligare hundrundor och till och med en liten sjö! Kanske inte för människor, men toppen att kunna svalka av hundarna varma sommardagar!

När jag öppnade dörren hemma visste jag på en gång vad som hänt. Friterade småmöss, den lukten går inte att ta miste på! Vartenda år vid den här tiden händer samma sak, det var raka spåret till verktygslådan och hämta skruvmejseln, skruva bort kåpan på proppskåpet och mycket riktigt, där låg en nystekt mus och en till som var semi-mumifierad som jag inte märkt av. URRK! Har lärt mig att inte skruva tillbaka kåpan med alla skruv så här års, det lär garanterat hända igen!

Mary glufsar glatt i sig Fodax-maten i alla fall, och jag tror hennes mage tål den. Sivan gillar den också men Clarence tycker den är jätteäcklig! Han knaprar i sig alla kulor runt omkring Fodax-klicken som ligger snyggt och prydligt kvar som en liten ö i mitten. Han brukar annars inte vara sparsmakad, men det här gillade han inte! Håller ju på och klabbar med olika mat till alla tre hundarna ändå, så jag får väl fortsätta med det…

Eftersom jag inte har några nya bilder så hittade jag en i arkivet. Här leker hon med sin present från Farmor.

Nä, nu blir det en tidig kväll!

Vi ses!
Familjen Gustafsson

Kommentera

