Ledig fredag igen

Idag har vi varit lediga igen. Jag är troligtvis inte annorlunda än andra föräldrar, jag har ofta dåligt samvete för min unge! Ändå tycker jag att jag ordnat det rätt bra, hon går på dagis fyra dar i veckan mellan 9-15, alltså inte speciellt mycket. Men när jag hämtat på dagis då har jag middag att fixa, kanske dammsuga eller handla, tvätt som ska hängas och så vidare. Därför är dom här fredagarna toppen, det känns så skönt att kunna hänga med henne hela dan! Jag saknar den tiden lite, som det var förut, då man hade all tid i världen för varandra när jag gick hemma.

I förmiddags gick vi ut i regnet med hundarna. Tog med mig kameran ifall andan skulle falla på och så gick den sönder! Bara tvärdog liksom. Jag har väl inte varit sådär jättenöjd med den, men jag har i alla fall kunnat ta lite bilder. Är det någon som har något bra tips på en bra kamera till ett hyfsat pris? Är ju inte speciellt bevandrad i kameravärlden, men ifall ni själva har en kamera ni är nöjda med så blir jag jätteglad för lite info! Tänkte kolla lite på Blocket…

Efter lunch drog vi på oss galonbrallorna och stövlarna och tog en liten promenad på baksidan. Hon vill ju träna att gå nu hela tiden, men det är inte så ofta hon släpper taget. Ska hon gå själv måste hon ställa sig upp för egen maskin och sen knata iväg emot mig. Än så länge är det inte så många steg och hon asgarvar och klappar händerna varje gång, troligtvis på grund av mitt odiskreta tjoande. Tur att jag inte har grannar som hör, de skulle tro att jag blivit galen!

Igår kväll fick jag lite hjälp i köket, det är väldigt städat i lådan med papperspåsarna nu!

Nä, nu finns det faktiskt tid för en stund på soffan! Tråkigt bara att det är så uselt på TV på fredagarna.

Vi ses!
Familjen Gustafsson

Kommentera

