Fars dag hos syster Jenny

Idag vaknade inte Leoni förrän kvart över åtta. Då hade jag redan hunnit kolla på några repriser i soffan. Vad är det med mej!!! Jag skulle ju kunna ta igen all sömn i hela världen, men mitt undermedvetna tycker tydligen att jag har sovit tillräckligt…

Men vi hade en rätt skön morgon ändå, när hon vaknat gjorde jag välling som hon fick i min säng. Sen låg vi där och latade oss en stund innan min mage började knorra. Efter frukost var det en stund i telefon, bland annat så bestämdes det att jag skulle hämta Sussie och pappa eftersom jag inte hittar till Jenny. Både Jenny och pappa bor på södra sidan och där hittar jag överhuvudtaget inte, jag kunde lika gärna vara i Afrika eller nåt!  Anna, min andra syster bor också där, så det är bara jag som bor i norrort.

Lastade Leoni i vagnen och gav mig ut med hundarna en timme, och sen var det upp till hästen så han fick lite motion. Tjattrade bort en stund med Madde i stallet också. Det är skönt med den här lilla hästen, jag har ju kört så mycket och ägnat väldigt mycket tid och ambition på körtävlandet innan jag la av, men nu kan jag liksom ta det lugnt och verkligen koppla av när jag är i stallet. Inga måsten och stora mål att uppnå. En bra nivå för mig, tror jag…

Fiskade upp pappa och Sussie i Segeltorp så de kunde visa vägen till Fruängen. Jenny och hennes kille Fredrik hade gjort en jättefin middag, svampsoppa till förrätt, kycklingfile (som var hur mör som helst) och smaskig sås med bulgur med gevré och till efterrätt var det två (!) olika sorter pajer. Jag satsade stenhårt på chokladkakan,  tror jag fick i mig två bitar! Smakade givetvis på ananaspajen också, men choklad är ju alltid choklad!

Här är i alla fall några bilder från ikväll:

Min syster Anna med Leoni och sin dotter Celina

Syster Jenny med sin Fredrik

Pappsen

En motsträvig Sussie som jag lyckades få med på bild. Bredvid henne sitter Fredriks pappa.

Jenny grävde fram lite gamla leksaker. Tror Celina kände igen några faktiskt!

Börjar bli lite trött, tror jag…

Nu är det raka spåret i säng. Har lite sömn att ta igen

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

