Tråkigt slut på en annars bra dag

Fick veta att Gunilla, en klubbkompis förlorade sin papillon Max idag då en lös hund bet ihjäl honom under en promenad i skogen. Vilken tragedi! Alla som träffat Gunilla vet hur väl hon tog hand om sina små killar, det måste vara otroligt frustrerande att förlora sin vän på grund av nonchalans mot en sådan simpel grej som ett koppel… Gunilla, vi tänker på dig!

Andra dagisveckan är till ända, men jag vet inte riktigt vilken förkylning i ordningen vi är inne på. Näsflödet forsar ymnigt, men hostan har i alla fall gett med sig. Bara att ställa in sig på att det kommer vara såhär ett tag framöver…

Resfeber?

Var och jobbade i förmiddags, en ny kund vars häst har lite tråkiga fötter. Det är alltid roligt med lite nya saker att sätta tänderna i, jag tror jag fick till det ganska bra! Fast det vet jag egentligen inte förrän jag skott den en gång till, det är då jag vet om jag tänkt rätt. Vi får se!

Hämtade mamma efter lunch och skjutsade henne till frissan. Det känns ju alltid lite bättre när man är fin i håret och hon ville visst prova nånting nytt. Har inte sett frisyren än men hon säger att hon är nöjd! Vi får se om jag kan få till en bild så ni får jämföra? Det finns ju en ”före”-bild som ni kan titta på, den när vi är och handlar. Ska göra mitt bästa.

Fick med mig småbusarna hem, ska ha dom till på lördag. De har lekt på tomten hela eftermiddagen och när jag skulle ta en promenad hade lilla Frasse somnat stenhårt! Man glömmer bort att han bara är fyra månader, han är ju större än Mary!

Ibland talar dom VÄLDIGT bra svenska!

Var nere på klubben och tränade med Anna igår, fick lite hjälp med ”ut”-kommandot. Funkade himla bra faktiskt, tyckte jag hade lite problem med det när vi tränade i ridhuset sist. Sedan fick jag hjälp med lite olika staketkombinationer, det var superbra träning för min handling! Riktigt ballt var när jag fick tips om hur jag skulle ta alla hindren åt samma håll, då genom att skicka hunden och sedan tvärvända åt andra hållet. Hon gick klockrent i mellan, behövde inte ens peka! Coooolt! Sivan var också jätteduktig, hon gjorde fina slalomingångar och efter en massa krus och falukorv så sprang hon glatt över A-hindret. Ville sedan få henne att gå nerför gungan, efter att jag satt henne på mitten. Gick väl sådär i början men det lossnade faktiskt lite där också, och till slut gick hon faktiskt tll och med uppför gungan, men jag lät henne inte gå hela vägen. Känns som att vi ska vänta med det.

Dags för lite husliga sysslor nu, vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

